vendredi 11 avril 2008

the sun is bringing joy :)

Igar akte vi alla till Normandie for att kolla pa Caen Memorial som ar ett museum med massa multimedia om andra varldskriget osv. Jag tror vi alla blev berorda av detta besoket, speciellt jag som inte varit sa insatt i detta tidigare. Alla dessa bilder var sa djupa och det gav en verklig bild av hur det hade varit. Vi akte sedan vidare till landstigningskusten och den valdigt vackra amerikanska krigskyrkogården.
Vadret var helt UNDERBART! Solen stekte pa och alla blev glada av solens stralar. Efter att ha frusit en vecka i 15 gradiga hus och sno/regnvader sa behovde vi solens varme!!
Nar vi stod dar vi landstigningskusten sa kom jag med en inte allfor vis kommentar.
"- Det ar verkligen hur fint har som helst! Kolla vattnet det ar ju lika blatt som det ar utomlands!"
Ojda....
Men Thomas jag forknippar faktiskt utomlands som stallen dar det ar OVER 20 grader och Frankrike har tyvarr inte natt det kriteriet ;)

Au Revoir! (Kan fortfarande inte ens uttala det, sager bara Orvar, hoppas de forstar)
Tina Naga

2 commentaires:

Thomas Lund a dit…

äsch Tina, det uttalandet visar ju endast att du ser dig som en EU-medborgare. Utomlands för dig är utanför EU-gränser!

För övrigt hâller jag helt med dig vad det gäller "hejdâ". Jag säger ocksâ Orvar!

Hultman a dit…

Perfekt uttal, hörrni:)