mercredi 9 avril 2008

Som Pauline skrev tidigare är detta kanske inte heller speciellt djurvänligt. Min Fransyska bor pâ en gârd med kossor och runt 4000 kycklingar. En dag frâgar hon om ja vill se djuren pâ gârden vilket ja självklart ville. Efter att ha sett alla djuren frâgar hennes mamma om ja gillar kyckling, o de gör jag ju, dâ hon utbrister gestikulerande "Then we will KILL one just for YOU!" med händerna runt halsen sâ ja verkligen ska förstâ ordet kill, vilket inte direkt gick att missa.

Ikvâll blir det karaoke och lite trevlig mat pâ resturang tror jag. Jag har verkligen haft jâtte roligt bâde pâ utflykterna och själv med min franssyska som är helskön. ( ni elever som satt pâ bussen kanske sâg "jog älsker di"skylten när vi anlände.)
I morgon âker vi till normandie kusten för att se den amerikanska kyrkogârden.

Julia Petersson

Aucun commentaire: