vendredi 11 avril 2008

Joie et école maternelle

Jag blir sa glad av att lasa alla inlagg!!!
Tack for att ni lyckas lagga in bilder.

Nagra elever ar pa morgonen pa engelsklektion. Nagra sitter och jobbar vid datorer i datasal och bibliotek.

Birgitta och jag ska strax ga och besoka en forskola. Intressant!

I Nybro hander intressanta saker har jag hort via Kjell, min man:)

A bientôt!

1 commentaire:

Birgitta G a dit…

Den hâr franska skolan har ett bibliotek som är modernare än vàrt pà Akrahäll; större och med fler datorer (alla ska dessutom snart bytas). Tyvârr,vad jag hör fràn Nybro sà är besparingar pà gàng pà vàrt skolbibliotek till hösten. Lär av andra, hâr har man tvà bibliotekarier sà att biblioteket kan vara öppet hela dagen!

Jag kan ocksà berätta att vi varit pà en fôrskola och blivit imponerade av att se hur bra det franska systemet fungerar med noggranna planer för vad barnen ska uppnà. Studieresor till fôrskolan här tror jag skulle vara lärorikt fôr mànga i Nybro.
/Birgitta