mercredi 9 avril 2008

Biologilektion

Klockan ar 09.15 och Anna och jag sitter i datasalen pa den franska skolan. Vara fransyskor har en 2-timmars lektion i biologi och de studerar bergarter i mikroskop. Mycket intressant (not!). Fattar inte hur de star ut! Maste bara tillagga att lararen ser valdigt creepy ut :S Efter denna lektion vantar en lika lang lektion i fysik, och vi har inte sa stora forvantningar pa den heller :P I eftermiddag ska vi bylta pa oss sa mycket av vara klader som mojligt da klattring utomhus star pa schemat. Eftersom vi trodde att frankrike skulle vara ett nagot varmare land an Sverige, dar det enligt fransmannen gar omkring isbjornar, sa har vi inte sa mycket att komma med i kladvag :P Har forsokt att forklara for min fransyska att jag vill lana en troja av henne men verkar inte som att hon fattade det, jag har inte sett henne packa ner nagon i alla fall. Efter klattringen hoppas vi pa en god pizza, den ar inte sakrad for min del men anna verkar fa ata en i alla fall. Pa tal om mat sa finns det nastan ingenting man saknar mer an den svenska maten. Allting har ar sotare, fetare, saltare och onyttigare an i Sverige! Det varsta ar deras favoritpalagg "gris pa burk". Varken Anna eller jag har vagat smaka det an. Nagot annat vi saknar ar ett varmt hus, det ar absolut ingen varme inomhus har. Det basta pa hela dagen ar nar man far krypa ner under tacket. For ovrigt saknar vi alla dar hemma och tycker att det ska bli skont att komma hem fran detta kalla, onyttiga land. Trots det ar vi glada att vi akte pa denna resa och rekomenderar alla att hanga med pa detta nan gang. Vet att det har inlagget kan verka lite negativt men det finns gladjeamnen aven har :P Men det far bli ett annat inlagg! //Anna och Hanna

Aucun commentaire: