vendredi 11 avril 2008

Fredag

Till min stora forfaran har jag ocksa drabbats av forkylning. Kande mig lite krasslig igar, och nar jag vaknade i morse hade jag svart att andas. Da blev det liv i luckan och Bleuenns kara pappa Eric tryckte i mig massa medicin och sa att jag skulle sitta med huvudet mellan knana. Efter att ha suttit sa en stund och kant mig dum blev det lite battre. Sa trots protester foljde jag med till skolan, vagrar ligga hemma och vara sjuk nar jag antligen ar i Frankrike! (antagligen kommer min hals snart svullna igen sa jag maste aka hem igen, men jag tyckte det var vart det forsok.

Dagarna har i Frankrike har varit precis sa bra som jag hoppades, eller, faktiskt annu battre. Jag trivs jattebra i min familj och de ar sa himla snalla mot mig. Har borjat sakna Sverige lite, men det ar inte maten faktiskt. Mest av allt saknar jag min syster, jag onskar hon var har sa att vi kunde uppleva detta tillsammans! (saklart saknar jag mamma,pappa och andreas ocksa!)

Igarkvall spelade jag, Bleuenn och Alice fotbollsspel. Det var sjukt roligt, har inte spelat det sen jag gick pa lekis. Det var kanske darfor som jag och Bleuenn forlorade... Men hon var lika glad anda, hon ar alltid glad. :)

Igar pa dagen var vi i Normandie, och det var precis sa vackert som mamma sa. Hon hade verkligen uppskattat att aka dit! Har ett par riktigt fina bilder med mig hem. Efter att vi lamnat kusten begav vi oss till Amerikanska kyrkogarden, vilket gjorde ett stort intryck pa mig. Overallt sa langt man sag var det vita marmorkors, pa varje kors stod namnet, aldern och graden pa den som stupat.

*hostattack*

Nej, nu ska jag ga och snyta mig!

AU REVOIR!

Aucun commentaire: