mercredi 21 avril 2010

Vi började dagen med att åka till Les Halles, där vi bland annat såg den fula konstiga byggnaden med alla rör på utsidan...
Vi släpptes fria rätt fort där och jag gick tillsammans med Emelie, Nadja, Ellinor, Julia och Johanna och shoppade ett tag, blev väldigt sugen på ett par rosa kängor i Dr. Martens affären ;) Dock köpte jag inget.

Efter vi ätit (vilket för mig var en glass..) åkte vi till Les catacombes!
Ja, hur ska jag beskriva det : skelett... skelett överallt. Och fukt...
Det fanns faktisk ett citat på svenska (av "Prince Oscar du Suede"), det var ungefär det enda jag förstod. Det var ganska kul (om man får säga så...) och defintivt värt ett besök, men det blev lite långtråkigt för det mesta såg likadant ut (staplar med skallar och ben, ett kors av skallar här och var..)

Efter detta åkte vi tillbaka och försökte navigera runt i det gigantiska köpcentret (vilket inte gick så väldans bra >.<), dock var vi trötta och orkade inte med så mycket. Jag köpte inte heller något här, förutom ett par tights till min samling :D

Sedan åt möttes allihop och åt middag på en restaurang, det var ungefär det godaste jag nånsin ätit! (pasta med gorgonzolasås och grillad kyckling) Dessutom var servitörerna lite söta ;)

Sen var det Louvren. Var väldigt trött och vi hann inte se så mycket. Fick se Mona-Lisa, jag är fortfarande inte imponerad...
Om man ska se Louvren ordentligt behöver man nog lägga minst 2 heldagar på det (beroende på hur noggrant man ska glo på varje verk)

Nu är jag tillbaka på hotellet, har nyss duschat, vi har tydligen gått mer än 30000 steg idag, vill sova...

Gonatt! <3

//Sandra

Aucun commentaire: