mardi 20 avril 2010

Nu är det grönt!!

Igår gick man som genom en halvtaskig dimma men i morse när man vaknade var man bara pigg och glad!

Började dagen med att åka metro till triumfbågen, den var större en den såg ut...
Sedan gick vi hela Champs Elysee ner, där vi bland annat stannade och sjöng just Champs Elysee låten...
Vi gick förbi nåt lyxigt hotell och där pratade jag med nån kostymnisse, vi såg även en rosa limousin! :D

Vi gick hela vägen till Notre Dame, tydligen var det kameraförbud därinne men det var det ingen som märkte. Efter detta gick vi mot "matkvarteren", där åt jag en crepe med jordgubbssylt.
Vi gick runt bland lite affärer och stuff innan vi åkte till Musee D'Orsay. Vi lyckades faktiskt titta på allt i hela museet. Föredrog skulpturerna och vackra porträtt, och någon avbildning av venus med onda bebisänglar flygande runt huvet. När vi kom ut stod där en tjej som skulle sjunga och mitt i allt kom en snubbe på inlines (egentligen hade han bara satt hjul på skorna typ..) och ställde ut muggar framför henne. Där åkte han fram och tillbaka och fjollade lite.

Efter detta försökte vi hitta någonstans att äta. När vi väl funnit ett lite cafe och satt oss till ro så stängde dem in oss... Vi fick gå ut genom personalingången! xD
Sedan åkte vi till Gare du Nord för att hamna nära hotellet. Fast, istället hamnade vi i Lilla Indien. Jag hann peka ut 2 broar som den som leder till hotellet innan jag faktisk pekade på rätt xD

Jag har fått en vana som nog aldrig kommer försvinna redan efter 2 dagar i Paris : varje gång det blir grön gubbe vid övergångsställ så skriker jag "nu är det grönt!".
F.ö. har man blivit mer aggressiv och skiter i att någon går framför en utan går bara rakt fram, fransmän kan ju inte svänga så bra!

P.S: Verkar som ni inte får några bilder från mig eftersom mitt minneskort inte fick plats i något av hålen i Emelies omvandlare!

//Sandra

Aucun commentaire: