mardi 27 avril 2010

Hilmas sammanfattning av Parisresan!

Natten till lördag kom vi trötta hem till Sverige igen.
Jag tycker att det har varit en otroligt rolig, givande och inspirerande resa. Jag har alltid velat åka till Paris och nu fick jag möjlighet till detta. Det var underbart väder och för det mesta var allas humör på topp vilket gjorde det hela mycket roligare. Paris hade många sevärdheter, så som Triumfbågen, Notre Dame & Eiffeltornet. Dessa klassiska saker var man självklart tvungen att se och de levde upp till förväntningarna.
Lite fransk mat blev det allt med, croissanter med choklad var en favorit till frukost, vita baguetter till lunch (grovt bröd fanns knappast att få tag på) och jag provade sniglar. Sniglarna var intressanta, smakade mest vitlök och persilja. Om man inte tänkte på att det var en slemmig snigel man åt var de helt okej. Ett uttryck som användes mycket var "pardon", i och med att det var så mycket människor överallt.

Jag vill tacka alla medverkande för en underbar resa, detta är ett härligt minne! Särskilt tack till lärarna Elisabeth & Carina som lagt ned så mycket tid på detta.

Au revoir!
/ Hilma.

Aucun commentaire: