mardi 27 avril 2010


Tillbaka i Svergie, tillbaka till realiteten!


Bara tanken på Paris får mig att le helt utan att jag själv är medveten om att jag gör det. Detta väder, dessa sevärdheter och framförallt dessa människor. Jag tror att många som var med på resan skulle säga att det bästa var att se ditt eller att se datt, men jag skulle säga att det bästa var att få ny vänner. Människor som man kanske inte alls skulle ha tänkt sig att prata med i sitt så kallade ''vanliga'' liv här hemma i Svergie.

Givetvis så var Paris en helt underbar stad med en hel drös av saker som man måste ha sett om man varit där. Det blev en hel del gående och jag tror inte att det bara var mina fötter som sa ifrån efter några dagars evigt gående. Jag tror att jag fick en hel del av mina fördomar om just fransmän bekräftade under vår vistelse i Paris. Jag tror inte ens att jag behöva förklara dessa fördommar närmre. Men summa summarum så var det en helt otrolig resa som jag definitivt skulle göra om ifall jag fick chansen!
Au revoir (en fras som jag otroligt nog slet ut i Paris)!


Aucun commentaire: