mardi 27 avril 2010

Upplevelserna i Paris

Ja då är man hemma från en veckas underbar resa i Paris!
Det är svårt att säga vad som varit bäst när man har fått uppleva så mycket på en gång.
Gemenskapen som alla hade var iallafall en av de bästa och man fick lära känna många nya människor vilket jag själv uppskattade.
Vi besökte många av de kända byggnaderna och verken i Paris. Man blev både imponerad och beskviken men det hör ju till saken.

Det var mycket blandade åsikter om hotellet. rummet jag och Annika fick var ganska ok. Fräscht badrum och rena sängar o.s.v Däremot var det två andra tjejer som var med mig och Annika i samma grupp - Ellinor och Julia som råkade ut för nåt lite värre. De fick ett rum som var fruktansvärt. Golvet var fläckigt och skitigt, väggen som från början var gul var inte så gul längre, det var ciggarett hål i överkastet och för att inte tala om badrummet :P u name it!
Kunde dock inte hålla mig för skratt i början när jag fick veta vilket rum de hade fått :P

Jag fick även uppleva ett slagsmål under resan. Tror det var på tisdags kvällen. Bara mitt på gatan stannar en bil och ut ur den kommer det ut en grupp människor och började tjafsa med varandra. Vi som var ute upplevde att det handlade om svartsjuka eller nåt. Efter en stund började två tjejer slåss och dra varandra i håret. Vi som var där var så modiga när vi stod bakom en container och kollade på.

Fick inte med allt nu men kommer tillbaka med ännu en uppdatering om alla sevärdheter och lite bilder osv. :)

Au revoir! /Johanna

Aucun commentaire: